Arn!

Ja i går kväll forvi iväg på Bio....Händer typ 1 gång var 5-6 år så där att vi går på Bio, men emma ville sååååååå mycket se på Arn att jag kunde väl gå med på det då. Så vi åkte till Metropol här i Borlänge insåg att det var 11 års gräns men att man fick se den om man var 7 år i målsmans sällskap, och vis är väl Emma 7 år.......Nästan i alla fall om ca 1 år....hihi vi lurades lite.Eller hon som sålde biljeten tittade lite på Emma men frågade inte,men när vi skulle gå in i slaongen stod en bittsk gubbe där och frågande

 - Hur gammal är du?
efter några sekunder svarde Emma tyst
- Öö 7.
Gubben
 - Okej då.

Så det var på håret, fast vi hade övat innan att om någon frågar är du 7år men är det ingen som undrar behöver du inte säga något. Första vita lögnen som emma dementerade och sa att

- Mamma man får faktiskt inte ljuga för någon.!!!

Nej vist vet jag det men ibland som nu var vi tvungna, det här kan bli problem senare i livet men det är väl smällar man får ta! Älskade unge!




Emma på Legoland Juli 2008

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Therese

Haha... Ja har också känt av tillfällen med tjejerna då jag inte har vetat hur jag ska göra!!! Det är en grymt jobbig situation...



Till exempel om vi gör något roligt med tex Frida, när inte de andra två är med (Danne har en tjej på 5 år som bor hos oss varannan vecka). Då vet man att frågan alltid kommer... "Vad har ni gjort då??"



Säger man då som det är så blir det "Åh vad orättvist! Då får ni göra det med mig också någon gång" Eller så blir det ramaskriii!!! Och de har man ingen lust med.



I ett sådan läge har jag sagt till Frida att "nu säger vi inte vad vi gjort till de andra. Vi kan säga att vi varit och handlat" typ =) Nu är ju hon så stor så hon fattar galoppen... Men samtidigt funderar ju jag över vad det sätter för griller i huvudet på henne inför framtiden =( ...

Det är inte lätt ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback