Emma har börjat 1:an

I måndags var första dagen för Emma i skolan. Ny inhandlade kläder och skor var en viktig sak, men annars var hon väldigt lugn. Glad att träffa någon annan en mig och Ellen.

Emmas nya klassrum ligger i Gul studiehall, så det var en ny grej. Emmas klass 1c delar ingång med 3b så det ska bli intresant och se hur ordningen kommer att vara med kläder och sånt.

Några nya barn var det också, en svensk tjej och resten från Tellus klassen ( invandrarklassen)

Vi föräldrar fick vara i klassen i ca 1 timme till första rasten, det var inga problem att lämna Emma. Hon var en glad tjej när jag hämtade henne.

Emma fick stanna på fritids i 2 timmar efter som att jag skulle till Falun och ögon doktorn. Det gick också bra ingen spruta den här gången men ska till baka om en månad. Man vet ju inte när det kan ändras och jag behöver en J*vla spruta.

Skönt att Emma börjat skolan så hon inte får så tråkigt......

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback