Varför behöver barn Mobiltelefoner?

I dag är det äntligen Torsdag igen och Perra kommer hem =)

I dag är Emma i Mellsta parken för att åka skidor med klassen. Naturligt viss är det -10 ute så det blir nog kalt åt dom!

Sitter i soffan med Ellen i knät, det är inte så lätt att skriva med pekfinnger valse =) men det är bäst att passa på medans lillan sover!

Imorgon ska Karin och Christian komma på en liten visit! Det blir roligt.

När man sitter här i soffan så kan man fundera på allt möjligt! Å en tanke jag har är.......

När är det lämpligt att ge sina barn mobiltelefoner?  Jag tycker inte att man har behov av en mobil när man är 6-7 år kanske tidigast när man är 10 år om änns då!  Frågan är vad barnen behöver telefonen till? När barnen är i den åldern är det väl alltid en vuxen i närheten, eller är det jag som är ute och cyklar? Är jag omordern eller?

Skidskytte Mix lag  Silver till Sverige i dag, det var roligt att se, något roligt på VM i alla fall!





Ska snart göra ett ryck innan det är dax att hämta Emma i Skräddarbacken kl 13.00 då är hon nog djupfryst och hungrig!


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Karin

Japp i morgon kommer vi :-) Ska bli såå roligt att få se er igen :-D Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback