Ellen 8 Månader!

Hjälp vad tiden går fort.  Måndag 29 juni var jag och Ellen till Bvc . Emma var hos Mormor och morfar och skulle inte komma hem förens på Tisdagen.

Det var länge sedan vi var dit och sist när Ellen fick 6 månaders sprutan var inte våran Bvc Tant där och hon tyckte att hon blivit så stor och kännde knappt i gen henne.

Ellen växer bra men är en lång och smal tjej. Hon väger 7940kg och är 72 cm lång och följer sin kurva. Men jag kan inte motstå att tycka att hon är lite tunn i gemförelse med Emma som vi 8 månader vägde 9710kg och var 73,8cm lång en regäll skilnad tycker jag då. Men hon sa att det var ingen fara och jag skulle inte oroa mig hon börjar nog äta riktig mat i större utsträkning när hon vill. ! =) vi får se hur det går med det.

Det som jag fick lite bastning om var att jag sa att Ellen inte kunnde sitta, och det är ju sant hon har bara tippat och hon vill bara stå. Så jag fick inte ha henne i gå stolen så mycket förens hon kan sitta.

Men det är ju typiskt när vi kommer hem sätter jag henne på en filt och tror ni inte att hon sitter.........

Så nu kan hon Sitta och står i krypställning och reser sig på knäna mot möbler så det är nog inte långt kvar innan hon står upp!

Ellen kan sitta!
Krypa är nog inte långt borta!

MIn duktiga lilla goding.

På Tisdag 7 juli ska vi till Läkarhuset för att Emma ska vaccineras med Twinrix mot Hepatit A och C  inför resan, det blir två sprutor nu 550kr/st och sen blir det en när vi kommer hem. Det ska nog gå bra =) Det var påtall om att Ellen skulle vaccineras mot Mässling också men jag tror jag hoppar det, efter som att jag är vaccinerad mot det och man ska inte göra det innan 9 månaders ålder och det är ju på gränsen plus att om man gör det innan ett års ålder måste man göra om det igen vi 1 ½ årsålder. Nej det blir inget av med det.

Hej hopp

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback