Emma dagen i dag! =)

I dag är det Emmas namnsdag, och vi har bakat en smarrig tårta med jorgubbar och hallon på. Den ska vi provsmaka när Perra kommer hem. Och hans välförtjänta semester börjar.

Mums ser den inte god ut? Jag är ingen stjärna på att göra tårtor så jag är faktiskt nöjd för att vara amatör! =)

Har precis skjusat Emma till Skräddarbacken by för att leka med Ida P. Dom leker så bra syn att hon ska börja på Fabian för då kommer dom inte att träffas lika ofta som om hon skulle ha gått på Staren som Emma gjorde. Men det har ju inte hinndrat dom att leka fast det är ett år sedan Emma slutade på Karusellen.

Ellen sover i vagnen hon var jätte trött och somnade fort, skönt om hon får sova ett par timmar nu. Skönt för mig om inte annat att bara få vara för sig själv och vila öronen lite =)

Har köpt ett par nya Foppisar i går också, Emma vart jätte arg för att det var sådana som hon ville ha men det inte fans att få tag på . Hoppas Perra tycker att dom här är lite finare, han gör ju allt för att mina Älskade foppa tofflor ska gåsönder,försvinna osv!

 

Jeanette om du läser, MÅSTE du kommetera inläggen!

Vidare i dag så har man hunda saker att göra. Men det är inte så ovanligt......*sucka*

Fick ett tips av Emmas förken Veronica om hur man kan kolla hur olika tapeter blir till sammans på de olika tapet bolagens sidor och det är så roligt att sitta och fixa och rixa, tiden rinner lätt i väg. Men snart vet jag nog hur vi ska ha det i Hallen och Biljardbordsrummet.

Är så nyfiken på hur det har blivit hos Micis och Zigge, har tyvärr inte tid att åka dit och titta....

Hej hopp

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ia

Hejsan!

Var ju bara tvungen att läsa lite i din blogg och se vad som händer och sker i ditt liv. Det var ju ett tag sen vi sågs sist...S

Blev lite full i skratt när jag läste vad du skrivit om Barnens Hus i Söderhamn och jag kan bara fullständigt hålla med; Absolut Sveriges bästa ställe.



Mia också åker till Turkiet snart? Har för mig att dom åker den 5 september. Själv åker jag till Cypern den 18 sept.



Vet inte riktigt vad du har för sjukdom men det låter inget vidare det där med ditt öga.

Kramizz..

Ia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback