En dag som alla andra! =(

Det händer inte så mycket här i Dalarna nu. Tråkigt nog. Det är inte bra väder men heller inte dåligt och gräset det bara växer, så i gentligen skulle jag kunna gå ut och klippa den. Men vem vill det.

Emma sitter inna vid den andra dator oh tittar på något program eller spelar på Bolibompa. Ellen ligger i vagne och sover söta unge. I morse var det inte roligt att vara i Ellens kläder =) Hon har ju börjat att ställa  sig upp mot allt, möbler,gåstolen, människoben, ja allt som man kan resa sig i mot. Men hennes små ben har inte fattat att dom ska hålla henne uppe så hon rasar mot allt. Och tar i mot sig med sitt lilla huvud. Och det gör ONT. =)  Nu är dom två framtänderna uppe frame och jag tror det kommer flera på sidan om. Aj vad det måste göra ont.

Emmas tänder därimot sitter som berget. Snart 7 år och inte en enda lös tand. Tandläkaren som vi var till när hon var 5 sa att dom var ruckbar, ja ha vart då någon stanns 2år senare?

Men det är väl bara att vänta och se vad som händer.

Vi var till Lina i går och hon hade precis dragit ut sin första tand och bakom den hade en stor tand redan kommit upp.

Som sakt åkte vi till Anna och Fredrik i går så att Emma och Lina skulle kunna leka en stund. Dom skulle åka till Stockholm i dag så dom var lite stressade men det gick bra i alla fall. Vi var där i 3 timmar som känndes som en lite kvart.

Anna och Fredrik har köpt ett "nytt" hus, som dom håller på att renovera. Det kommer nog att bli jätte bra när det är klart. Men för mig känndes det så litet fast det nog inte var så litet.

Planlösninge är precis som mamma och hasses hus fast lite mindre. Och nedre plan var inte allas som mammas.

Ska bli roligt att se när dom är klara med sitt hus. Alltid roligt med hus projekt.

Nu ska jag gå och hänga tvätten och kasta in en ny maskin.......Roligt va?


Hem kommen från Kupolen och inte handlade jag så mycket , bara ett par byxor till mig Jeans leggings.

Men där i mot träffade jag en tjej som jobbar på Lidl i Bojsenburg som precis fått barn. Hon har varit lite av en sån som jobbat mycket och kanske väldigt mycket gratis. Och har tyckt att stanna kvar en stund är väl inga problem och när man sakt att man inte kan så har hon blivit lite sur! Men nu lät det anorlunda, inget mer gratis jobba. Det ska bli roligt och se hur det här ska gå och vad Jon kommer att tycka om det här. Min bestämda åsikt är att när de Lidl Anställda börjar få barn kommer det att bli ändring i personal politiken också. Man kan inte jobba hela tiden även Lidl anställda har ett liv utan för butiken.

Hihi bara en tanke!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pär

Spännande tanke, måste tänka på det här med barn...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback