Hemma i gen!

Efter en helg i Tomta hos mamma och Hasse.

Mamma och Hasse hämtad oss i Gävle dit vi hade tagit tåget, det var jätte lätt och gick så fort. Emma tyckte det var roligt att åka tåg men det var lite svårt att sitta stil, men det var inte så många på tåget så det gjorde inget att hon gick om kring och tittade lite. Emma hittade en Guld Tia på golvet också och det vart hon jätte glad för.

 Komentaren var bäst...- Mamma vist får jag den? (tian alltså) För det man hittar får man! Alltså inte om man hittar en Ponny eller så men den här lilla tian den får man!

Hahah gulliga unge!

På Torsdag efter middagen så gick jag och Ellen upp till Jeanette och Milla som hade varit på rundvandring på Hallsta pappersbruk, lite avis för att jag aldrig gjort det! Får bli någon gång......

Det vart en trevlig pratstund om allt möjligt skvaller.=) Roligt, det blir alldeles för sällan...=( Stressade hem för att hinna hem till 19.30 och lag VM i Speedway så jag var helt slut och genom svättig när jag kom innan för dörren hos mamma. Men jag kom i tid. Det vart ganska spännade också trodde nästan det var kört men dom kom till final i alla fall.

Fredag morgon kom Perra tidigt och sol och så varmt var det också skönt. Emma badade flera gånger , önskar att man kunnde var där oftare.

Ellen tyckte det inte var lika roligt eller det kanske var det hon gjorde för hon ville inte sova alls, och när hon äntligen somnade kom Evelina med hästen och den gnäggade som en galning och då vaknade hon på en gång.......Funderade på om jag skulle slakta den J*veln!

(Hoppas det inte gör något att jag lånat en bild på er? Mina fina vänner *tycker om*)

På eftermidagen kom Malin, Jonas och Noah. Ellen tyckte att Noah var jätte rolig men Noah tyckte nog Emma var roligare! Det ska bli roligt när dom blir lite större och se om dom uppskattar varandra med då!

Lördag betyde SOL och VÄRME så skönt. Det var ju Grisslehamns dagen den här helgen och då har man ingen lust att ta någon bil till Grissel för nu för tiden är det ett laglöst trafik kaos där.I bland undrar jag vad alla dessa sommar gäster tänker på när dom kommer till lilla Grissel.

Emma hade sålt Citron vatten till Jörgen när han kom med last bilden och fått en 20:a som hon ville handla på loppisen med så vi tog båten och åkte dit. OCh det var så varmt det känndes inte ens att det blåste. Jag satt längs fram med Ellen och hon somnade på 5 minuter i båten och naturligt vis hade vi inte med några dynor så jag fick sitta och hålla i henne hela vägen, gissa om jag hade ont i armen efter åt?

Lite bränd vart man också.

Vi träffad Sara, David och Cathrin när vi väntade på att Emma skulle handla klart på Loppisen så vi bästämde att dom skulle komma och bade lite när dom kom hem där i från. Så dom dök upp mot eftermiddagen, och Emma följde med dom hem och lekte en stund.

Lag VM finalen regnade bort, så tråkigt och inte var det något annat att se på tv. Ylva kom med Erika så hon och Emma lekte tills Billan kom och hämtade henne vid 21 tiden. Emma var nöjd och glad efter en lång dag med mycket lek och bad hela dagen.

Söndag åkte Jag perra och Ellen hem tidig för att jag ville hem och titta på Speedwayen och Perra skulle klippa gräset men det regnade så det vart inget med det och dagen kändes jätte lång. Emma ska komma hem i dag med mamma och Hasse efter som att jag ska till Ögn i morgon .  Perra åkte till jobbet. Malin kom och sa Hej och pratade lite.

Det var helgen det! =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback