Nu har jag gjort det ingen!

Så förra veckan var det den tiden i månaden då jag ska till Ögon kliniken på Falu lasarett för att göra min Lucentis behandling i höger öga. Och jag kan säga att jag ser ( haahaha ) inte fram i mot det.

Emma följde med Mormor och Morfar hem söndagen efter dopet, efter som att mamma endå skulle komma tillbaka på Tisdagen så skulle det inte bli så många dagar och jag skulle få vila öronen ett par dagar. *ler*

Så på Tisdag morgon kom Emma och Mamma tillbaka till Borlänge. Jag skulle vara i Falun 13.00 så Ellen han sova en stund inna och alla var på bra humör fast det var så varm som det har varit ett par dagar nu.

Väl i Falun och uppe på Ögon ( har dom vekligen så dålig luftkonditionering på sjukhus?) där det var så varmt, tog det inte lång tid innan jag fick komma in i mitt lilla bås. Jag fick min lugnande hutt, som jag förövrigt undrar om det hjälper, och varje gång lovar mig själv att inte ta då jag blir så trött efter åt. Men sköterskan sa att det borde hjälpa för att jag får ganska mycket men jag är väldigt tveksam men vågar inte prova utan......Fega mig =( Pupilvidgande droppar och bedövnings droppe. Vänta i 20 minuter........Sen kom Dr nåt utlänskt  för att kolla i mitt öga och fråga om jag såg sämre? Frågan är om jag gör det ?Det jag med säkerhet vet är att jag inte ser BÄTTRE! Men det kan jag överleva bara jag får behålla den synen jag har nu........

Emma och Mormor


Efter 5 minuter kommer dom å hämtar mig för att ta mig till Operations bordet.......Nej jag menar operations stolen, det är som en tandläkarstol och sen börjar det på riktigt.....

Spola rent ögat......Sköterskan säger hela tiden öppna båda ögonen och titta på tårna........Lätt Nej skullle inte villja säga det .......A ja Mer bedövnigs droppar och mer spolning kan fortfarande inte hålla ögat öppet, å det svider som eld.

Tvättning runt ögat och lite mer bedövning, jag vill bara resa mig och gå där i från........Äntligen lägger dom på operations duken och det blir någolunda mörkt och jag kan blunda. Inte skönt den här gången gjorde det värkligen ont och dom har inte börjat ännu.

Dr något utlänskt kommer in med en dr Elev inte gör det mig något bara han håller sig på avstånd. Nu ska dom spärra upp mitt öga med den grotteska ställningen och det gör också ont, Dr säger yngre behöver mer bedövnig än äldre......Nähä tänker jag det menar du inte!!!!!!!!Får mer bedövning och så säger fanskapet ligg stilla......Vad tror du att jag gör?????? Han sticker in sprutan och det känns men gör inte ont, det är allt det andra som är så fasiken obehagligt.

När dom är färdiga kastar dom ut mig på två röda sekunder man hinner inte fatta att man är klar. Men glad är jag att det är över och jag får åka hem å ha ont där. Tack för denna gång hoppas jag aldrig behöver komma tillbaka, men sådan tur har man väl inte......=) Men som sakt man kunnde ha det värre. Jag har ju full syn med glasögon på ett öga och jag ser faktiskt så jag klarar mig på det andra.

Är man inte en skönhet så säg! =)

Super fotografen har tagit ett uppochner kort på sitt öga där man ser att det är lite rött i kanten där sprutan gick in.

Nästa gång så ska jag bara på ett läkar besök, får se vad dom ska gör då. Det blir den 21 Juli efter som att jag fick en tid den 30 juli och då är vi i TURKIET...

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback