Sommar vad är det?

Det har jag undrat nu i några dagar. Här i Dalarna har det ju kommit en del regn som ni kanske vet och jag tror inte att vi har varit direkt ensam om det. Kan inte förstå dom som säger att det skulle vara förbjudet att åka utomland när det är svensk sommar. Men nu är jag så glad att vi verkligen ska åka. Nu har jag upplevt ännu en Svensk sommar med just det REGN. Och det som är så tråkigt är att jag har varit ledig hela sommaren. *suckar*

Men på torsdag tar vi Tåget till Gävle där Mamma och Hasse är för att serva bilen på BMW. Och då passar vi på att åka med dom hem så kommer Perra på Fredag med bilen. Det blir roligt för Emma att få göra något annat än vara här i Tråkiga Dalarna hoppas bara på bra väder så vi kan bada hos mamma lite.

Kollade just väder rapporten och det såg inte ut som om det skulle bli något värst bad väder! =(


Vi har bestämt att vi ska gör aom lite hör hemma också, i gen! Men den här gången är det möbler det handlar om och eventuellt tapeten i köket . Efter som att den kanske inte är så fin när vi tar bort bar bordet men det får  vi se då. Vi har bestämt att vi ska ha ett vanligt bord i köket med 4 stolar ungefär ett sånt här.

Eller ett sånt här fast med 4 stolar.


Får se hur det blir.......

I dag ska Emma i alla fall få åka och leka med Lina en stund och det kan hon behöva hon har så tråkigt min stora Prinsessa. Men nu är det inte så långt kvar tills Turkiet.

Det mästa är inhandlat och fixat. Vi har köpt en resevagn med liggläge till Ellen.

Den blir nog bra i Turkiet men det var lite liten suflet så jag har beställt en extra för att slippa solen så mycket som möjligt.

Och den ser ut så här. Fast jag valde en svart.

Det här har jag innhandlat och det jag har kvar att köpa.

Klart                                                                       Måsteköpa

Vagn                                                                       Plåster
Suflett                                                                     Alvedon
Alsolsprit                                                                Imodium+ (magtabletter)
Vätskeersättning                                                  Våtservetter
Tvättlappar                                                             Blöjor
Handsprit
Solskydd +50 och +30

Ja det är väl det som behövs . Men sen är det ju massa annat som ska med. Tur att man inte behöver så mycket kläder så man får plats med allt som barnen behöver. Nu vill jag åka.

Vi har bestämt att vi ska åka tåg till Arland, det känns mycket smidigar och billigare 700:- fram och tillbaka. Biljetterna är redan fixade.

Tåget kommer direkt till Sky City så det blir nog inte svår att hitta.......

Nej nu ska jag byta om och kolla om ellen har vaknat så vi kan åka.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback