7 Juni dagen då vi Måste Rösta! / Dop planering!

I dag på morgonen har vi varit och Röstat till Eu parlamentet! Jag röstade på Folkpartiet och Marit Paulsen, jag är kanske lite tjatig men men det får man vara i bland.

Det är i alla fall viktigt att gå och rösta och bra att ta med sina barn så dom i tidig ålder får lära sig att det är en rättighet som medborgare att Rösta i val när vi bor i ett demokratiskt land.  Emma var i alla fall farsinerad av alla "Lappar" och vill att vi skulle lägga i flera lappar i kuvärtet, men vi lyckades komma överens om att det räckte med en lapp! =)

Jag kanske ska förtydliga lite om ett tidigare inlägg, om miljön! Jag skrev att jag inte var någon miljö kämpe, å då menar jag att jag kan tycka att det kan gå till överdrift med miljö frågan inom politiken.

Lilla jag tycker att jag gör det som jag kan göra....

  • Jag pappers insamlar och åker i väg till återvinnings central
  • Jag samlar plåtburkar, batterier, glödlampor,brännbara sopor, glas, kompost i egna butar och slänger på varsin plats
  • Har till och med en Miljö bil, men tvingas köra på bensin då vädret kräver det efter som att etanol bil inte fungerar så bra när det är -5 eller kallare =( och att etanol priset har varit så högt.......
Jag tycker att vi är ganska duktiga, där i mot köper jag inte ekologiskt odlad mat bara för att det ska vara miljövänligare. Jag köper det jag vill ha och är priset inte så vannsingt dyrt väljer jag naturligt vis det ekologiska alternativet.

Ska till lägga att  jag tankade i går på Jet då var E85 (etanol) priset 9.34 kr och 95 oktan (bensin) priset 12.74 kr  hela 3.40 kr och det måste vara en sån pass pris skillnad för att det ska löna sig att tanka etanol. Alltså kan jag säga på en gång att det inte är ett alternativ, miljö bilar måste bli enklare och smartare för att man ska byta sin bensin bil.

Mitt fina sop skåp! =)


Brännbart, kompost, batterier,glödlampor och konserver/plåtburkar.

Nu ska jag titta på Tennis på tv -Heja Robin Söderling!



Håller ju som sakt var på att planerar inför Ellens dop, och som jag viste skulle det bli en sista minute grej. Nu är det i alla fall bestämt att det ska vara den 27 Juni kl 17.00. 17.00 har ni hört? När började man ha dop 17.00? Men så är det i Borlänge tydligen hade att välja på 15,16 eller 17 och just den här dagen var det 17 som var ledig eller anars fick det bli i Augusti och det tycker jag var lite långt bort!

Och efter som att det är så sent och alla som är bjudna kommer långt i från tängte vi bjuda på något ätbart, inte så konstigt tycker jag. Problemet är att om alla skulle komma skulle det med barn vara ca 50 personer ( bara släkt) *suckar* Och då vill man veta exakt hur många som kommer efter som att man har inte lust att köpa mat till 20 pesoner och så kommer det 10 eller 30! Därför kan man inte ringa och säga att - Jag kanske kommer! eller man kan inte ta med någon extra om man skulle villja det.......

-Karin dig har jag pratat med och vet att ni ska åka till Danmark, så det är okej vi får höras närmre! =)

Vet man inte om man kan komma när man får inbjudan ringer man inte förens sista dagen för anmällan,  alltså den 17/6-09 som det står på kortet. 

Nej nu gnäller jag i gen! =( måste sluta med det! Hoppas i alla fall att så många som möjligt kan komma! 

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pär

Imponernade sopsortering...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback