Glaskroppsavlossning VS Makuladegeneration ?

Jag har börjat se dåligt i gen på höger öga! Eller inte så dåligt som förut men tillräkligt för att jag ska bli irriterad när jag tittar på tv,det känns som jag har något skit på glasögat!

Ringde till ögon i Tisdags och fick en tid i går kl 11 snabbt som attan. Lämnade Emma hos Fia tog med mig Ellen å åkte dit.
Fick pupillvidgande droppar, och min läkare Anneli Vidmark kollade men såg inget nytt på makulla grejrn som jag hadde förra gången men börjad undra om det kanska är en Glaskroppsavlossning på gång...........................Låter ju trevligt ? NOT Ännu en grej som drabbar människor över 65....... bara lite över 30 år kvar tills jag kvalar in i den kategorin =) Ska tillbaka om tre veckor och om det blir värre innan ska jag ringa på en gång! Få se hur det utveklas!

  Det här är inte mitt öga, men det ser nästan ut så här fast jag har fler prickar på ögat som inte ska var där! ( Det i mitten på bilden)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback