Helgen i Tomta!

På Fredag morgon hade Perra bestämt träff med en färsäkrings gubbe från Folksam som har ringt typ 100 gånger för att han vill komma å prata med oss. Jag åkte i väg till Ica -kupolen för att handla lite åt katterna efter som att vi ska åka till Mamma efter att Folksam snubben har varit här!

   

Vad han behövde komma för har jag ingen aning om för jag vart inte klokare av att han komm och berättade att det var ju så bra att vi hade alla våra försäkringar hos dom! Konstigt!!!!

När han äntligen gick blev det snabba ryck, tanka i Ellen och hon var lagom trött och somnade nästan på en gång i sin bilstol.  Skönt om hon kan sova nästan hela vägen det blir liksom lättare att köra då.

Vi åker vägen förbi Gävle,Tierp, Hallsta den går mycket fortare och vägen är bättre än om man tar Avesta, Sala,Uppsala,Hallsta. Den vägen är kortare men tar hur lååååååååååååång tid som hälst.

Fredag kväll hände det inget, vi flyttade bokhyllan i vardags rummet och lite annat. Dom ska ju äntligen byta kök och öppna upp mellan kök och vardagsrummet. Det kommer att bli så bra!

Lördag blev det en promenad till Jeanette jätte roligt att träffas det blir ju inte så offta nu när vi bor så långt borta!

Emmas gud Mor Jeanette!

Lördag kväll så var vi bjudna till Larsas 30-års fest i Orion parken. Jag skjussade dit Perra stannade och pratade lite med Pia och Kent. Träffade Anna med söta Minna =) åkte sedan hem till mina prinsessor som hjälpte mormor och morfar med att plocka ur skåpen i köket.

Hämtade Perra vid 12 tiden det var lagom för honom =)



Söndag bjöd på Vasaloppet och hem färd till Dalarna! Alltså har det inte hänt något av intresse här!

Vinnaren Daniel Tynell.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback