Rut!

Emma kommer hem från skolan och är jätte ledsen......Anledningen är Rut! En björn som barnen i klassen får ta hem över helgen och sköta om. Det med följer en liten dagbok som man ska skriva vad Rut har fått gjort under helgen!

På fredagen före Sport lovet kommer emma hem och säger till mig att nästa gång är det min tur att ta hem Rut, men jag frågar inget mer om det, efter som att jag vet att dom drar lott om vem som ska få med sig björnen hem!

Men för barnen är det ju en stor grej och vad jag får veta nu är att då före Sportlovet var det bara Jennifer och Emma kvar så då hade fröken sakt att nästa gång är det ju du Emma! Det där kommer Emma i håg, allt man säger till henne kommer hon i håg även om det är en liten liten sak.

Men nu på måndagen vid samlingen säger dom att Rut ska följa med en annan pojke hem.....Emma blir ju jätte ledsen och undrar ju om dom glömt henne?

Jag skriver på Facebook att jag tröstar en ledsen Emma och skriver lite om Rut! Emmas fröken svarar att alla barn inte fått ta hem Rut och att hon inte alls blivit lovad!!!!!!!!!!!!!!!! Nu i efter hand vet jag ju att dom sakt att hon skulle få ta hem Rut!

Och nu har fröken sagt att Rut ska med Emma hem till nästa helg =) Om dom ändrar i planeringen måste dom säga det till barnet det berör, det är ju stora händelser i deras liv........

Men det jag är arg över är att fröken skriver att det är fler barn som väntar på Rut när det bara är att räkna veckorn och hur många barn det finns i klassen =( Puko Plus att tror dom inte att Emma berättar för mig hur och vad dom sakt....................Nu har jag lite svårt att tro det dom säger är sant.!




Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback