Det var inte meningen!

Nu har Annika flyttat in i "vårt" gamla hus som alla säger! Men nu är det ju hennes hus eller det hus hon hyr!

Det konstiga med det hela är att ingen av dom tycker att det är konstigt eller att det kanske skulle kunna vara lite känsligt att just hyra det huset?  Alla vi har berättat det för tycker att det är lite konstigt, vill man inte hitta något eget?????? Jag har redan sakt att jag inte kan eller vill åka ditt. Men som någon sa NI hälsar väl inte på henne så ofta en då!!!!!! Nej det kanske är sant men vi bor inte direkt nära heller och nu kommer det och bli så att jag ALDRIG kommer att hälsa på! Och om hon tar det personligt så kan jag säga att det gör jag också!

Jag vill vara UNIK även om jag oftast inte är det så är mitt mål i livet att inte vara som alla andra!!! Jag vill ha en egen åsikt och inte vara en i mängden. Och det försöker jag lära mina barn. Det är samma sak med saker,bilar,möbler,HUS! Jag vill inte att hela släkten ska ha exakt samma saker . MEN DET ÄR JU JAG!

Det kanske är så när man i princip har varit ensam barn, att man inte är van att dela med sig............ Men det tror jag är en myt! Eller jag vet att Perra tycker inte att det är roligt att,  altid ha behövt dela med sig....... Som ett exempel han har inte en enda sak från när han var liten/ Barn. Jag tror att alla barn som har syskon någon gång har tyckt att det har varit jobbigt att dela med sig! På både bra och dåligt.

Jag är inte bitter, bara besviken och tyvärr kommer det här att avspegla sig på hela min åsikt om att vissa inte kan tänka eller vilja vara unika människor med egna ider!

Och det jag kan bli jävligt förbannad över är  att hade inte jag fått höra av min exgranne eller rättare sakt Annikas granne så hade vi inte vetat ett smack! Efter som att alla tiger som muslor om det här! Och det skitter jag väl i men frågna är varför vi aldrig får veta något förns i sista stund........Är det för att vi är av en annan åsikt kanske??????????



Varför ringer man inte och frågar mig vad jag menar? Perra är ju i Oskarshamn och jag skrev ju det här i dag MÅndag!

Det är inte meningen och trampa någon på tårna men jag måste väl få tänka och tycka jag med! Och när jag retat upp mig kan jag använda endel starka utryck! Jag vet att alla inte tycker lika och det respekterar jag frågan är om alla gör det?

Jag är glad för Annika att hon har kommit bort från den där gården med dom mysko människorna som fans där, och det är bra för barnen att bo där nere! Men som jag sakt så många gånger, det är väldigt kännsligt för mig med det där huset! Det har varit så mycket bråk kring det där, man vist ju aldrig från ena dan till den andra vad man skulle ha i postlådan. Och nu äntligen skulle jag kunna gå vidare glömma all skit och bara gå vidare. Det är det som är hela grejen........

Jag behövde bara få tycka lite!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback