Det löste sig i alla fall!




Som jag skrev i ett inlägg för ett tag sedan så vill jag börja jobba lite nu, tycker att jag vart hemma så länge och jag behöver komma ut och träffa någon annan människa som är äldre en 7 år. Och innan jag fick Ellen så pratade jag med min "El Bosso" och det skulle inte var några problem. Men som jag vet så tängte väl han att det är ju evigheter tills dess men nu kom jag med frågan om det skulle gå bra om jag började jobba några timmar i Oktober.

Jag ringde och frågade honom innan vi åkte till Turkiet och sa att jag skulle höra av mig när jag kom hem men jag har haft annat för mig så det vart i måndags jag ringde och frågade hur det gått. Och svaret jag fick var att det inte skulle gå något bra och att FAKET sa nej för helg vilan? Vaddå helg vila? Jag vill ju bara jobba Fredag, Lördag. Men han skulle höra av sig nästa dag.

Då blev jag lite upprörd, ni som känner mig vet att jag lätt kan jaga upp mig över saker jag inte tycker eller vet är rätt. Så sakt och gjort jag ringde FAKET (handels) och frågade hur det ligger till.

  • Så länge jag har föräldrar dagar kvar kan man inte nekas att ta ut dom
  • Helg vila infaller bara om man har jobbat mycket i veckan
  • Vill jag börja jobba 6,10,12,15 timmar så får jag det
Det ännda som kan vara lite så där är att det ska inte var en omöjlighet att göra ett fungerande schema.

Det tråkiga med det hela är att det jobbar människor där nu som det känns lite tråkigt om dom inte får jobba kvar eller får mindre timmar, men så hade det blivit om jag kom tillbaka på alla mina timmar i alla fall. =(

Men nu ska i alla fall jag få schemat och kolla villka dagar jag kan jobba så får han fixa ett schema som funkar.....


Och du Pär, hoppas jag inte ställer till något för dig nu?


Hejdå!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pär

Hihi... de e lugnt jenny.

inte ditt fel om jag drabbas. Jag har faktiskt ingen aning som vanligt hur de blir för mig.



Saknar ju dig på jobbet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback