Ny vecka!

I helgen har Mamma och Hasse varit här så det har inte blivit så mycket gjort. Emma fickflera paket och så vart det tårta i gen.....=) Planen var att Emma skulle  ha sitt kalas nästa helg men med hem från skolan var en inbjudan till Elsa.N som ska ha Party på fredag så då väntar vi och har vårt kalas helgen efter det och vi tänker ha det på Charlies Lekland så vi slipper ha det här hemma.

Till helgen hoppas jag på att det kanske kan bli lite tapeter eller något annat, perra ska till Theresia och Kenny som behöver någon hjälp med Elen i sitt hus......Annars vet jag inte vad som händer.

I går kapade vi ner buskaget framför huset det var jätte bra nu ser man om det kommer någon.

Offerten från kakel Gruvan har kommit och det vart inte alls som jag tänkt mig.....

Dusch rum ner med bastu dörr:

12,4 m2 vägg och 2 m2 golv med kakel och klinker + dörr till bastu, blandare 21500:-

Badrum uppe:

22,7m2 vägg och 6,8 m2 golv med El golvvärme och kakel och klinker 80300:-

Då ville dom sätta tillbaka de gamla toan, handfat och badkar. Det var inte det vi pratade om när han var här och tittade.

Totalt: 101800:- Av det är arbetskostnaden 64600:- som vi får dra av på RoT avdrag.

Men det är inte det här som jag vill ha utan så här.


Uppe

  • Nytt kakel och klinker
  • Vattenburen golvvärme
  • Bubbel badkar
  • Ny toa fastmontag på väggen
  • Nytt handfat med möbel
  • Spottar i taket
  • Pax fläkt
Nere
  • Nytt kakel och klinker
  • El golv värme
  • Ny duschblandare
  • Spottar i taket
  • Ny rökfärgad Bastu dörr
Det ska bli intresant och se hur offerten från vattenhuset kommer att bli . Jag räknar med 150000:- så det ska bli spänadne tur att RoT avdrag finns , annar har man ju inte råd att renover ett badrum .

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback