Ögon doktorn!

Jippi i dag var jag till Falun för ett besök hos ögon doktorn. Jag hade tid 10.20 och av någon anledning har jag börjat att bli sämmre och sämmre på att vara ute i god tid. Innan jag fick Ellen så kunnde jag vara 30-20 minuter före min tid på plats vid ett läkar besök eller dyligt men nu är jag precis i tid. Anmälde mig i "luckan " 10.20 prick. =) Men varför stressa till det stället, jag fick i alla fall vänta till 11.00 innan jag fick komma in och läsa bokstäverna på JÄTTE tavlan och få droppar. Men jag hade ALLA rätt även den gång och såg 0,1 eller är det 1,0 som man ska göra! Sen ska man vänta i 20 minuter på att dropparna för pupilvidgning ska värka , men jag väntade nog till 12 något innan det vart min tur. Snacka om vänte tid.  In till Tant doktor som kollade lite och hade 20 frågor som vanligt tog ett nytt foto på ögat och det såg lika ut som förra gången men hon tyckte ändå att jag ska till baka om 4 veckor och höra av mig så fort jag märker att det blir sämmre. Alltså bara att boka in ÖGON DOKTOR om 4 VECKOR.......

Väntrum är en annan hypotes i Livet, först å fråmst vill jag inte ta i något som dom där snorande gammla tanterna och gubbaran tar i tänk om man får Grisflunsan.......Livrädd att låta någon ta på Ellen........Nejdå nu överdriver jag lite men bläää så äkligt !

Jag äslkar att lyssna på andra som pratar har så svårt för att inte lägga mig i när jag hör hur dom svammlar.....

En gubbe pratade vitt och brätt i väntrummet om hur han tyckte att det var så många han träffade som hade problem i gulafläckeneller hjärt problem (70-80 åringar) och att det måste var något i luften som gör att alla börjar se så dålig och att hjärtat lägge av.
Men snälla gubbe de han träffar är ju den målgrupp som drabbas av dom här sjukdomarna och inte konstigt att det är många då det nu finns en bra behandlig och det är många som får hjälp, förr i tiden fans det ingen hjälp och många misste synen utan att veta vad det var för fel. Trök gubbe.

Nej nu ska jag gå och hjälpa Emma städa, rensa, kassta och sortera alla hennes leksaker ( skrott) hon har i rummet för i morgon kommer Kusinerna och då är det bäst att ha ordning........

Men om man inte har problem med ögonen kan man ju alltid göra så här, det är ju inte så farligt med spruta i ögat det har ju jag gjort flera gånger! (ironisk) =)



Förästen hade jag tänkt åka till Butiken i dag men jag är fortfarande sur så jag struntade i det!

Tjingeling

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback