Lördag

Japp i Lördags åkte vi åter i gen till Härliga Hälsingland för ett barn dop. Den här gången var det Karin och Christians lille man Jonathan som skulle under prästens blöta hand.

Så Perra åkte upp å hämtade Rune i Skräddarbacken och det bar i väg mot Sandarne.

Perra hade ju också under det förra dopet i Lördags lovat att vi skulle hälsa på Gammelfarmor i "stan" Söderhamn alltså, så vi dumpade Rune i Åsbacka å fortsatte dit. Lite roligt skulle det ju bli efter som att Emma har fyllt år och det kom inte ett knyst från den sidan av släkten, som vanligt vill säga men hon var ju trotsa allt till Kevin när han fyllde.

Väl i stan vart det lite Bulle och Kaffe och allmänt skit prat och Emma upplyste om att hon minsann fyllt år den 10 September. Och gissa vad hon svara .....Jo - Ja jag vet det du ska få en slant nu, men jag har inte så mycket hemma, vill inte ha kontanter på mig, så du ska få något annat en annan gång å så fick Emma all växel hon hade ca 80 kronor :)

Vi vart inte där så jätte länge, efter som att dopet skulle börja 14,30 och Perra hade ju glömt sina kläder som han skulle ha på sig så vi var ju tvungna att gå och införskaffa nya tröjor till honom.

Väl på Jc så började vi diskutera vilken storlek min käre Sambo har och han var bomb säker på att M var den storleken han skulle ha ! Ha tror han ja. Jag där i mot Vet att han minst behöver L för att den inte ska vara för liten efter en tvätt. så det vart att köpa en M och en L. och ni kan ju gissa vem som hade rätt!

JAG så klart som alltid.........

Dop i Sandarne kyrka 14,30 Jonathan Christian Sörensen.

Dopet gick jätte bra en bra präst och Jonathan var jätte snäll under hela akten.

Kaffe och kaka och smörgåstårta i Östanbo Bön hus Jätte gått.





Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback