När producerat vs Lidl !

Vad är det med alla som vill äta närproducerat ? Jag har inte fattat den grejen! Det är ett evigt tjat om När odlat och När producerat! Man ska äta nyttigt! Gäller det allt man stoppar i munnen då eller? Visst den nyttiga delen fattar jag !

Jag skulle vilja se den som betalade för en när producerade oxfilé ! Hur mycket skulle inte det kosta? När en från utlandet kostar 149-199 kr/kg!

Jag är helt med på att inte äta så mycket halvfabrikat men det får inte gå till överdrift, det är ju inte så att jag inte kan äta tex Falukorv! För det är ju halvfabrikat för den steker man ju bara precis som köpta köttbullar! Men dom gillar jag inte!

Har dock väldigt svårt för dom som äter på tex Mc Donalds , MAX eller liknande och sen funderar varför dom går upp i vikt och pengarna försvinner!

Nej , När producerat i all ära. Självklart tycker jag att det ska finnas lokala bönder osv . Men det ska väl inte vara en klass fråga att kunna köpa mat från sin lokala bonde! Eller det ska inte vara så svårt för denna bonde att sälja sina varor att det måste kosta skjortan för köparen ! Har dock inget bra svar på hur det skulle kunna fungera på ett bra sätt!

Jag köper den mesta av min familjs mat och hushålls varor på Lidl . Stor del är kanske att jag jobbar där men även om jag skulle sluta så kommer jag fortsätta att handla där!

Mycket av varorna är så mycket bättre kvalitet än tex Ica, Coop eller Willys!

Jag kan ta några exempel:

Lidls Spagetti den är billig kostar någonstans runt 4 kr och är den bästa den klibbar Inte och smakar bra!

Milbona Mjölk från Svenska Kor och gårdar . Ja det är inte Tysk mjölk!

Pump tvål har inte hittat någon bättre! Luktar gott, man torkar inte ut och är billig!

Maskindisk medel kostar 17-18 kronor och enligt mig blir det lika rent som med Yes!

Det finns så mycket bra grejer, bara folk skulle våga sig in i Butiken och ta sig tid att titta och prova ! Allt finns inte men till och med innan Lidl fans så var jag tvungen att åka till fler butiker när jag skulle handla och jag gör det nu med! Det brukar bli Lidl, ÖB , Ica och säkert någon mer!

Jaha det var ett litet inlägg om Mat som vi alla måste ha!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback