Måndag

Jag kanske ska gå in lite närmre på det där med "mitt hus" så ingen missförstår mig och det blir pannkaka av allt !

Det är inte så att jag missunnar Annika att hyra ett hus, men inte just det där huset.....Det är speciellt för mig! Det var vårt första hus och det var så mycket vi skulle göra med det, men som vi aldrig han efter som att det inte fanns några jobb kvar i kommunen och vi var tvungna att flytta.

Hade jag haft möjligheten så skulle jag vilja köpa tillbaka det men som ekonomin är i dag och hur priset är så finns det inga möjliheter. Föså när vi köpte det  år 2000 så betalade vi 230 000 kr alltså ingenting nästan. Det vi han göra var att panel om och göra ett lagomstort kök, som förövrigt skulle behöva bytas i gen. Priset när vi sålde 2005 var 475 000kr som då ansågs vara för högt ? och nu har ju huset fått ny färg, nytt badrum som det verkligen behöver och nya tapeter och en kamin. Men frågan är om det verkligen är värt 650 000kr .

Jag vill helt enkelt inte att någon jag känner eller rättare sagt någon i släkten bor där. Det skulle vara för känslomässigt jobbigt att Bara behöva åka ditt och hälsa på! Det skulle inte jag fixa. Punkt slut.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Therese

Ajdå... nää det kan jag verkligen förstå!

Jag var ju så kär i Kvarnvägen som jag och Jari köpte. Hade lika svårt att separera med huset som med honom. Men när mina saker väl var ute så kändes det ingenting...! Och det var såå skönt, annars hade jag nog fått det jobbigt.



Förmodligen var det för att jag trivdes så bra i min nya lägenhet på Gamlebovägen. Men de jag kunde sakna var väl vår underbara hall för den bara älskade jag!



Fast nu har jag ju ett ännu finare hus så nu kan jag släppa även hallen på Kvarnvägen ;-) Visst var väl du på Kvarnvägen någon gång när jag fortfarande bodde kvar där? Eller har jag drömt det ;-) Minns att du var i parhuset i Skärsta iallafall.



Hoppas att det löser sig för dig vännen...

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback