Äntligen är Ellen döpt! =)

Ja just det mitt i västa Peace and Love yran ska vi då döpa vårt lilla troll Ellen. Faddrar är Malin och Niklas som jag mordhotade dagen innan att om han inte dök upp skulle jag bränna ner P&L Campingen för att hitta honom. Men han höll sitt löfte och Perra hämtade honom under efter middagen....=) Dock  har jag ju sett honom i bättre form men också i sämre. Malin var lika fin som vanligt *tycker om*

Dagen började med att vi städade som vanligt, ringde Cateringen och åkte och handlade.....stress stress. Man kan undra varför,när dopet inte skulle vara förens kl 17.00 så man hade gott om tid.

Men vid 15 tiden började det rassa in folk.Först kom Micaela och zigge. det dröjde inte läng innan Anders med familj kom, dom hade kört villse i Falun =) men hittat till slut.*skrattar* ska det var så svårt att hitta hit?
Sen kom min Morbror med kusiner och Mormor. Och så kom Rune så klart....

Alla värkade vara nöjda och glada fast det var så varmt, nu var det bara att vänta på att klockan skulle närma sig 17.00 .

Karin och Christian kommer en lite stund innan vi ska åka i väg till Jax, Roligt att ni ville komma fast ni precis kommit från Dk =


Nu är äntligen Ellen Dagny Jenny döpt snyggt va? Man kommer nog att få höra , hur kunnde ni ge mig dom namnen? Hihihi

Efter själva dopet bjöds det på lite mat. Kyckling med coscos sallad och pasta . Det var gott och maten gick åt fast det var beställt till lite flera en vad som kom så blev det inte mycket kvar. Och det var väl bra om gästerna tyckte att det var gott!

Efter så följde några med hem för att titta på huset och hur vi bor. Emma lekte med Sara och David och det var uppskattat.

Micaela och Zigge stannade också kvar, så kvällen slutade med lite öl och prat i värmen. Alla var nog mer en nöjda med att lägga sig i sina VARMA sängar och försöka sova.

Bilder från dopet och på Emma och Ellen kommer senare......

Tack Söta Malin för att du ställde upp som Fadder till Ellen och Niklas för att du läste vad det nu var du läste för psalm =) Du blir en super bra Fadder till Ellen.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback