Dagen efter!

Onsdag i dag och det är dagen då Emma ska på simskola. Å jag vet att det kommer att vara så varmt där både jag och Ellen kommer att flyta bort inna vi är klara och det känns som en befrielse att komma ut i friska luften.Ellen i Maser Hallen 20 Maj 2009

I dag har vi inte gjort mycket, som vanligt har jag röjt upp i köket, jag hatar min fläckt.Har precis diskat filtret men det droppar fet från den på en gång.....................Grrrrr jag blir så arg. Har man stått och gnidigt på hällen för att den ska vara blanck och fin å så ser jag en fet droppe på den. Nej en ny ska jag ha.

Blir nog en liten visit till IKEA i Valbo på fredag förmiddag, behöver ett nytt överskåpp och täck sidor och en krönlist? så att det blir färdigt. Får se om i hinner.......Hoppas.!

Mitt Öga är omt och gör ont, men som tur är släpper det efter någon dag, men det är inte skönt nu.

Ellen sover i vagnen i går sov hon inte på hela dagen så typiskt. I går när jag ville att hon skulle sova så var hon vaken..Inte för att det gör något att hon sover nu men så fort man ska göra något så är hon ju outtröttlig =)

Några hade slagit sönder rutorna på dörren in till Kotten. ( Huset som Emmas Lekis är i)Och naturligt vis lyckas Emma skära sig på glaset.



 Så här duktig är min lilla Ellen. Man kan inte vända ryggen till utan att hon lyckas ta sig ur på sitt lilla speciella sätt. Det roliga var att jag och Niklas satt och pratade precis innan och då berättade jag att hon kan ta sig ur själv om hon lutar sig fråm och åt sidan. Niklas går i väg en snabbis och när han kommer tillbaka har det här hänt, så han han inte se det. =) Nej till Helgen blir det en lära gå vagn till stumpa, som inte vill sitta still längre.

Nu ska jag tiltta på Super Nanny på tv4 i bland undrar jag vad som händer i familjer.Inte för att vi är så bra men Emma använder inte såna ord som dom här barnen gör. Vem lär dom om inte föräldrarna. Vist jag använder dumma ord ibland men det är ord som Jävla skit, fan också men aldrig håll käften jävla hora mm 

Kanske jag ska laga lite mat också........


Åter i Paradiset efter en sväng till Maser hallen och - JA det var varmt. Funderar lite över hur det blir sista gången då är det ju Gratis inträde för hela Familjen på Aqua Nova men nu är det så att det är stängt pga ombyggnation. Hur blir det då? Måste kolla upp det.....

I kväll blir det tv4 för hela slanten. Först är det mitt favo program Halv åtta hos mig sen blir det Rent hus, hur kan man leva så där som en del gör?????Jag får panik bara det ligger lite saker frame.Efter det kommer en dokumentär , En skräddarsydd lillasyster väldigt intresant. Har inte riktigt koll på vad det är som är skräddarsytt men har för mig att de har något med borttagna gener? Hum får se 21.00



En skräddarsydd lillasyster Svensk dokumentär från 2009. Felix är fem år gammal och bär på en ärftlig och dödlig sjukdom. Hans storebror Mathias som också bär på sjukdomen är redan bortom all räddning. Det enda sättet att rädda Felix är att hitta en donator av ny frisk benmärg, ett sökande som inte gett något resultat. För att rädda Felix liv hoppas föräldrarna kunna skapa ett donatorsyskon, något som tidigare varit förbjudet i Sverige. Programmet har följt familjen Richardsson under deras långa kamp mot klockan, statistiken och genetiken.

Nu börjar mitt program och Ellen är missnöjd! Någon som vill byta blöja i stället för mig?

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback